Årsmöte

Varaslättens Moderata förening höll årsmöte

Årets traditionsenliga årsmöte för Varaslättens moderatföreningen, blev inte alls så traditionellt. P g a pandemin genomfördes den digitalt, då medlemmar och sympatisörer fick brygga sitt kaffe själva och koppla upp sig via datorn till årsmötesförhandlingarna. Omvaldes till ordförande, gjorde Skaraborgs riksdagsledamot Cecilia Widegren (M) från Norra Vånga, som innehaft posten under drygt ett decennium.

Att leda årsmötesförhandlingarna gjorde Gabriela Bosnjavokic, Vara. Årsmötet inleddes med en digital parentation för de aktiva, medlemmar och sympatisörer som gått bort under året. Till vice ordförande omvaldes Lars Gezelius, Vedum. Förtroende-revisor för föreningen Onni Vehviläinen, Ulfstorp, lämnade en utförlig rapport till årsmötet och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2020.

Till styrelsen nyvaldes Lena Köing, Vedum och Refaat Ibrahim, Vara. Omvaldes till styrelsen gjorde gruppledare Erik Lindström, Ulfstorp, Gabriela Bosnjakovic, Vara, kassör tilllika MQ-nätverksansvarig Marie Pehrsson, Vara, Peter Jonsson, Vara, Johannes Lundén, Vara och Per Gunnarsson, Hålltorp, tillika sekreterare, samt en adjungerad representant från Moderata Ungdomsförbundet. Årsmötet omvalde Onni Vehviläinen och Anderz Erlandson, Längjum, till revisorer med Sven-Olof Johansson, Tråvad, som ersättare.

Kommunalrådet Lars Gezelius berättade om kommunens arbete mot Covid och för vaccinering, som nu pågår, där de mest sköra prioriteras. Riksdagsledamoten Cecilia Widegren föredrog arbetet kring massvaccinering, stödåtgärder för näringslivet, föreningsliv samt moderaternas valstrategi inför valet 2022.

Medlemmar och sympatisörer kommer att bjudas in till kaffe och smörgåstårta, senare under året, när smittspridningen så möjliggör.