Cecilia Widegren (M) och Jan-Erik Wallin (M)
Cecilia Widegren (M) och

Vi ger aldrig upp kampen om E 20 genom Skaraborg

Skaraborg behöver tillväxt för att jobben skall växa till. Vi driver konkreta åtgärder av rimliga och lika konkurrensvillkor för företag och företagare, för att Skaraborg skall fortsätta vara starkt och utvecklas. Jobb tryggar vård för patienter, utbildning för elever och omsorg för äldre. Jobben kräver dock fortsatt rejäl utbyggnad av infrastruktur. Pulsådern genom Skaraborg, E 20, måste fortsätta att byggas ut. En kamp vi har tagit i decennier och där vi kommer fortsätta och inte vika en tum. Uppkavlade ärmar behövs även för utbyggnad av Västra Stambanan och Kinnekullebanan för att pendling, transporter och Skaraborg fortsatt skall vara tillgängligt för fler. På landsbygden finns även farliga korsningar och finmaskigt nätverk av vägar som måste underhållas och byggas ut. Tågtider förbättras så att arbetspendling till andra arbetsmarknadsregioner och utbildningsorter kan öka. Vi kommer fortsätta kampen för utbyggnad av infrastruktur i Skaraborg. Då stärker vi Skaraborg för framtiden.

Cecilia Widegren (M)
riksdagsledamot Skaraborg