Meta klipper bandet
(M) valårsinvigde sin nyrenoverade Moderat-lokal

Varaslättens moderatföreningen har nyrenoverat sin M-lokal för att få plats med fler engagerade medlemmar och sympatisörer, vid Conditori Nordpolen under vinterhalvåret och i dagarna återinvigdes lokalen med f d landshövding Margareta Pålsson numera ordförande för Sveriges moderata seniorer. Traditionsenligt klipptes bandet, ett M-band, med många lokala företrädare och sympatisörer närvarande.

Allt fler lever allt längre vilket är fantastiskt, konstaterar Margareta Pålsson. Andelen äldre i Sverige ökar stadigt. Det är i dag ungefär två miljoner människor som är över 65 år. Det är positivt och någonting att glädjas åt. Men att åldras innebär ofta ökat behov av hjälp. Hur hjälpen utformas påverkar i hög grad livskvaliteten och Skaraborgare måste känna trygghet i att de får den hjälp de behöver när det väl är dags fortsätter Margareta Pålsson, ordförande för Sveriges seniorer.

Sedan närmare 40 år tillbaka företräds aktiva seniorer av moderaternas mest erfarna medlemmar. Personer över 65 år utgör en stor del av Sveriges befolkning, vid valet 2018 är en tredjedel av väljare, seniorer. Vi sitter på mycket kunskap och erfarenhet och har i valet möjlighet att påverka förutsättningarna för vår vardag. Vi är en betydelsefull grupp som aktivt vill bidra med vår erfarenhet och kunskap till den fortsatta samhällsutvecklingen avslutar Margareta Pålsson, ordförande Sveriges seniorer.

Ordförande i Varaslättens moderatförening tillika riksdagsledamot Cecilia Widegren från Norra Vånga, konstaterar att det är viktigt att både ha ett aktivt ungdomsförbund, för att nå än bättre till unga människor, och lika viktigt att ha aktiva seniorer, som engagerar sig i viktiga äldrefrågor. Moderaternas utgångspunkt är att varje människa är unik, med egna önskemål och intressen. Rätten till självbestämmande är lika viktig oavsett ålder. Den välfärd som betalas med våra gemensamma resurser ska därför präglas av stor valfrihet, hög kvalitet och ett värdigt bemötande och finnas tillgänglig för alla som behöver den avslutar Cecilia Widegren (M), riksdagsledamot Skaraborg.

Bilder: Varaslättens moderat-förening valårsinvigde nyrenoverad Moderat-lokal vid Conditori Nordpolen, med f d landshövding Margareta Pålsson som klippte det traditionella M-bandet, med lokala företrädare för Moderaterna närvarande.

Samtal i M-lokalen