Cecilia Widegren
Cecilia (M) ny Skattepolitisk talesperson

Ny partiordförande toppar laget -
Cecilia (M) ny Skattepolitisk talesperson

Nyvald partiordförande för Moderaterna, Ulf Kristersson, gör nystart genom att förnya ledningen för moderaterna. Under tisdagen utsågs Cecilia Widegren (M) av den moderata riksdagsgruppen till ny Skattepolitisk talesperson tillika gruppledare i riksdagens Skatteutskott.

Cecilia, riksdagsledamot Skaraborg, är 44 år från Norra Vånga och har gedigen riksdagserfarenhet bl a från Finans- Skatte- utskott. Moderaterna behöver nu förnya sitt långvariga och höga förtroende i ekonomifrågor, för att återigen bygga förtroende för att vara det parti som anses ha högst förtroende. I det arbetet kommer nu Cecilia, bl a med Elisabeth Svantesson, ny finanspolitisk talesperson att verka.

- Vi vill att det ska vara mödan värt att anstränga sig, att utbilda sig, att jobba och att spara. Skattepolitiken skall både stimulera för fler att kunna förverkliga sina drömmar, för fler att kunna få hushållsekonomin att gå ihop och vara transparant samt förutsägbar, för människor, företag och civila samhället. Att skattepolitiken är väl avvägd är kärnan i ett fungerande välfärdssamhälle. Avslutningsvis, så ska det vara ordning och reda på hur skattebetalarnas medel används och att de går till det som är avsett, säger Widegren (M) och är hedrad över förtroendet att få leda moderaternas arbete i skattepolitiken.

Cecilia Widegren